Aktualności

Wakacyjna wycieczka "szkolno-stowarzyszeniowa"

28 czerwca 2018 roku chętni i wytrwali uczniowie naszej szkoły wyjechali na całodniową wycieczkę Szlakiem Piastowskim. Pierwszym punktem wyprawy była Kruszwica.

A tutaj 32-metrowa Mysia Wieża pozostałość po zamku, który został wybudowany przez Kazimierza Wielkiego w około 1350 roku. W 1657 roku Szwedzi zniszczyli zamek, wysadzając go w powietrze. Pozostała po nim jedynie ośmioboczna wieża. Wiąże się z nią legenda o królu Popielu, którego zjadły myszy, a którą wszyscy wysłuchali w autobusie w czasie podróży do Kruszwicy. Na szczyt wieży dostaliśmy się pokonując 109 schodów. Wszystkim udało się "zdobyć" Mysią Wieżę, tym bardziej że po drodze poznaliśmy tajemnicę czakramu, tak zwanego "gruczołu ziemi", który wydziela pozytywną energię, poprawia samopoczucie i likwiduje drobne dolegliwości, dlatego też mieliśmy bardzo dużo siły na kolejne punkty naszej wyprawy! W ścianach Mysiej Wieży zachowało się 14 kul armatnich. Z tarasu  mogliśmy podziwiać piękny widok na Jezioro Gopło oraz okolice. Po zejściu z wieży weszliśmy do podziemi, gdzie zobaczyliśmy jak wyglądała uczta Popiela. Kolejną atrakcją był rejs statkiem "Rusałka" po Jeziorze Gopło, największym jeziorze Pojezierza Wielkopolsko - Kujawskiego i dziewiątym pod względem wielkości jeziorze w Polsce. Jezioro położone jest w rynnie goplańskiej, w dorzeczu Noteci Wschodniej. Dalej ruszyliśmy do Biskupina, a tam w Muzeum Archeologicznym zwiedziliśmy rezerwat z rekonstrukcją drewnianej osady, m.in. obozowiska łowców i zbieraczy epoki kamienia, osady pierwszych rolników i obronnej ludności kultury łużyckiej, wioski wczesnopiastowskiej. Na koniec czekały na nas warsztaty lepienia naczyń z gliny. Każdy z nas mógł ulepić metodą wałeczkową swoje naczynie i zabrać je do domu, czyli rzeczywiście był "garnek na wynos". Przez cały dzień wszyscy pamiętali jeszcze o ostatnim miejscu, jakie mieliśmy odwiedzić, a mianowicie Rogowo i "Zaurolandia". I nie dlatego że był tutaj zaplanowany obiad... Wszyscy świetnie bawili się w parku rozrywki, następnie uczestniczyliśmy w  zajęciach plastycznych "geolog - paleontolog". Każdemu udało się ze skamieliny wydobyć, za pomocą specjalnych narzędzi, zastygnięte muszle, dinozaury i inne skarby. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się na czym polega praca geologa-paleontologa i w jaki sposób wydobywane są kości dinozaurów i innych zwierząt. Ta pasjonująca zabawa łączy w sobie elementy pracy twórczej z charakterystyczną dla większości ludzi pasją odkrywania. Zabawa pobudza wyobraźnię, uczy cierpliwości i zachęca do samodzielnego zdobywania wiedzy. Na koniec dnia byliśmy jeszcze z wizytą w Muzeum Paleontologicznym i zwiedziliśmy całą ścieżkę z dinozaurami. Tutaj zaskoczył nas widok niektórych dinozaurów i oczywiście ich wielkość. Wcale nie byliśmy zmęczeni, ale trzeba było już wracać. W drodze powrotnej planowaliśmy kolejne wycieczki, ale niech to będzie tajemnicą gdzie następnym razem chcą pojechać nasi uczniowie, bo troszkę zaskoczyli swoim pomysłem. Dziękujemy bardzo serdecznie nauczycielom, rodzicom, przyjaciołom szkoły, członkom stowarzyszenia "Nasz Dąb", którzy pomimo wakacji, chcieli spędzić z nami ten wspaniały dzień! I już teraz zapraszamy na kolejne wspólne wycieczki.

images/tmp/outputImages/640_biskupin1.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin10.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin11.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin12.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin13.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin14.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin15.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin16.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin17.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin18.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin19.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin2.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin20.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin21.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin22.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin23.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin24.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin25.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin26.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin27.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin28.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin29.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin3.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin30.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin31.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin32.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin33.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin34.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin35.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin36.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin37.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin38.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin39.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin4.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin43.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin44.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin45.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin46.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin5.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin6.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin7.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin8.jpgimages/tmp/outputImages/640_biskupin9.jpg