Aktualności

Wycieczka szkolna do Kotliny Kłodzkiej w dniach 8-10 maja 2019r.

Po miesiącach oczekiwań grupa uczniów z naszej szkoły z klasy VIII, VII i VI pod opieką nauczycieli Pani Marioli Kubiak i Renaty Konopy oraz Pani Marty Kiczman wybrała się na 3 dniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej i Gór Stołowych.

Podróż rozpoczęła się w dniu 8 maja wyjazdem spod szkoły o godz. 6.35 rano. Po czułym pożegnaniu z rodzinami, wyruszyliśmy w kierunku Wrocławia. Pogoda w tym dniu i humory wszystkim dopisywały. Po krótkim postoju dotarliśmy na miejsce. Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Kopalni Złota w Złotym Stoku. Zapoznaliśmy się z podziemną trasą turystyczną, podczas której słuchaliśmy bardzo ciekawych opowieści Pani przewodnik. Dowiedzieliśmy się m.in. , że ostatecznym produktem kopalni było nie tylko złoto ale również arszenik. Podziemna trasa kopalni nie jest zbyt długa i co kilkadziesiąt metrów cała grupa zatrzymywała się przy kolejnych atrakcjach. Po wyjściu z kopalni przewodnik zaprowadziła nas do pobliskiej Sztolni Czarna. Trasa zwiedzania była jeszcze krótsza, ale za to posiadała wspaniałą atrakcję. Zjechaliśmy po niezwykłej zjeżdżalni w dół, potem jeszcze kilkanaście metrów wydrążonym chodnikiem i ujrzeliśmy największy podziemny wodospad w Polsce. Z kopalni na powierzchnię wydostaliśmy się za pomocą tramwaju. Tutaj mieliśmy też możliwość zwiedzenia Muzeum Minerałów oraz Regionalnego Muzeum Górnictwa. Ostatnim akcentem tutejszego pobytu była wizyta w Osadzie, gdzie podziwialiśmy zdobycze techniki z czasów średniowiecza. Jednak najwięcej emocji dostarczył nam Dom Kata i Jaskinia Strachu. Okrzyki przerażenia, piski, słychać było w całej okolicy. Po tych atrakcjach przejechaliśmy do pensjonatu Willa Fortuna w Dusznikach Zdroju, gdzie czekały na nas wygodne pokoje i smaczny posiłek. Wieczór uatrakcyjnił nam długi spacer po Parku Zdrojowym oraz możliwość dokonania drobnych zakupów.

Następnego dnia wczesnym rankiem wybraliśmy się do Dusznik aby zwiedzić Muzeum Papiernicze. Tu zapoznaliśmy się z historią papieru i byliśmy świadkami wytwarzania papieru czerpanego. Następnie udaliśmy się do pięknego uzdrowiska w Polanicy Zdrój. Przeszliśmy się po Parku Zdrojowym, zobaczyliśmy amfiteatr, sanatorium i fontannę. Kolejna atrakcją tego dnia był przejazd do Kletna i zwiedzenie Jaskini Niedźwiedziej. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Międzygórzu nad Wodospadem Wilczki. Lekko zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy na kwaterę aby odpocząć i zjeść posiłek. Po szybkiej regeneracji i odzyskaniu sił spotkaliśmy się wieczorem przy ognisku. W miłej atmosferze wesołych pogawędek piekliśmy kiełbaski do samego wieczora.

Trzeci dzień wycieczki rozpoczął się od spotkania z przewodnikiem, wraz z którym odbyliśmy wyprawę na Szczeliniec- najwyższy szczyt Gór Stołowych, znajdujący się na wysokości  919 m n.p.m. – miejsce, do którego nie dochodzi żadna droga i nie dojeżdża żaden pojazd. Pokonując 680 skalnych schodów dotarliśmy do schroniska, gdzie mogliśmy chwilkę odpocząć przed drogą powrotną. W czasie przejazdu Pani przewodnik ciekawie opowiadała nam o osobliwościach tej okolicy. Następnie zatrzymaliśmy się w Kudowie Zdroju, gdzie odwiedziliśmy Park Zdrojowy i słynną pijalnię wód mineralnych. Kolejnym etapem naszej wycieczki była trasa przejazdowa przez Zieleniec- stolicę narciarskiego szaleństwa w tym regionie. W drodze powrotnej zwiedziliśmy torfowiska i bagna Gór Bystrzyckich. W godzinach popołudniowych zatrzymaliśmy się na ostatni pyszny posiłek, po którym udaliśmy się w drogę powrotną. Zmęczeni ale zadowoleni, pełni wrażeń, bogatsi o zdobytą wiedzę i zachwyceni pięknem ojczystej ziemi, wróciliśmy cali i zdrowi do naszego kochanego Morawina. Wszak wszędzie jest  dobrze, ale najlepiej… w domu.

images/tmp/outputImages/640_wycieczka1.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka10.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka2.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka3.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka4.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka5.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka6.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka7.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka8.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka9.jpg

images/tmp/outputImages/640_wycieczka11.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka12.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka13.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka14.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka15.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka16.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka17.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka18.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka19.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka20.jpg

images/tmp/outputImages/640_wycieckza21.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka22.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka23.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka24.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka25.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka26.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka27.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka28.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka29.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka30.jpg

images/tmp/outputImages/640_wycieczka31.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka32.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka33.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka34.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka35.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka36.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka37.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka38.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka39.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka40.jpg

images/tmp/outputImages/640_wycieczka41.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka42.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka43.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka44.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka45.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka46.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka47.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka47_1.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka48.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka49.jpg

images/tmp/outputImages/640_wycieczka50.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka51.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka52.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka53.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka54.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka55.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka56.jpgimages/tmp/outputImages/640_wycieczka57.jpg